17,5 jaar Van Gelder: Meer dan alleen advies

VGA231114329 hond_v1

17,5 jaar geleden begon ik, Marieke van Gelder, na te denken over hoe ik klanten het beste kan helpen en ontzorgen. Ik vind het essentieel dat wij meer dan alleen advies geven aan onze klanten. Hier is open communicatie en een persoonlijke aanpak erg belangrijk. Wij willen klanten helpen op een manier die echt bij hen past en hen ook een toekomstperspectief biedt. Nu zoveel jaren later mag ik met trots zeggen dat wij als team vele klanten op onze wijze en naar tevredenheid hebben mogen helpen. 

Indrukwekkende momenten in mijn carrière

Mijn eerste klant bij Van Gelder kende ik al een tijdje van een interimopdracht in 2005. Nog steeds ben ik adviseur van deze ondernemer. Wij hebben samen roerige tijden meegemaakt in een voortdurend veranderende branche met reorganisaties en ontslagrondes tot gevolg. Deze tijden hebben een diepe indruk achter gelaten. Ook omdat je vaak ziet dat een ondernemer bij ontslagrondes als de ‘bad guy’ wordt gezien terwijl er juist bij de ondernemer ook veel emotie speelt bij het maken van deze moeilijke beslissingen. 

Verder heeft Van Gelder Advocaten mij een mooie samenwerkingspartner gebracht. In 2005 werkte ik bij een klant samen met Rob van den Bosch. Na een tijdje kwamen Rob en ik elkaar toevallig tegen bij verschillende klanten van onszelf. Dit heeft geleid tot een mooie samenwerking tussen Vermetten | accountants en adviseurs en Van Gelder Advocaten waar ik trots op en dankbaar voor ben. Het is mooi om te zien dat wij beide waarde hechten aan langdurige relaties en dezelfde doelen voor ogen hebben. 

Van een hectische reorganisatie naar een verzekerde toekomst  

De uitbraak van het coronavirus heeft ons en onze klanten een hectische periode gebracht, waarin veerkracht nodig was om alle ballen in de lucht te houden. Met name kregen wij in onze praktijk veel vragen over rechten van werknemers, zoals thuiswerken, verplichting om te testen e.d.. Maar ook over het algemeen zijn de economische en werkomstandigheden het afgelopen decennium erg veranderd. We zien gelukkig steeds vaker dat klanten nu vroegtijdig hun rechten en plichten afwegen in plaats van wachten tot dat er een probleem is. 

Een branche waarin wij bijvoorbeeld erg actief zijn is de kinderopvang. De kinderopvang heeft jarenlang voortdurende grote reorganisaties meegemaakt door politieke keuzes. Door de fluctuaties binnen deze branche zijn er veel mensen ontslagen, die nu weer nodig zijn en zijn er door personeelstekort op veel plaatsen wachtlijsten voor kinderopvang. Het is echt bijgebleven wat voor een enorme impact deze fluctuaties hadden op de medewerkers en organisaties in deze branche. Wij proberen vanuit verbinding te ondersteunen in het traject. Daarnaast proberen wij bij reorganisaties en met toestemming van betrokken werknemers te kijken of er een nieuwe baan gevonden kan worden via ons eigen netwerk. Deze manier van ondersteuning is ongebruikelijk in de advocatuur maar vinden wij van een ongelooflijk toegevoegde waarde in een dergelijk traject. Bied mensen en organisaties perspectief, dat is ons devies. 

De impact van onze klanten

Onze klanten hebben een hele waardevolle betekenis voor ons. Ondernemers proberen altijd het beste uit de situatie te halen. Ze zijn creatief en weten uitdagingen om te zetten in kansen. Zij delen hun ervaring en kennis met ons en dat is van grote toegevoegde waarde. Zo vertelden relaties mij dat je het beste kunt groeien door dingen los te laten. Vul elkaar aan door te focussen op jouw eigen kracht en laat anderen hun kwaliteiten inzetten. Wij ondersteunen onze klanten op de best mogelijke manier ondersteunen, maar we krijgen daar ook veel voor terug. Dat vind ik mooi om te zien. Onze klanten hebben ook impact op ons. 

Een persoonlijke benadering maakt het verschil

Onze klantreferenties laten zien dat onze klanten onze persoonlijke benadering erg waarderen. Wij kijken altijd naar de persoonlijke kant van de klant en bieden meerdere opties aan. Zo krijgt iedere klant de vrijheid om zijn of haar eigen weg te kiezen. 

Dit is onze ambitie

Onze ambitie is om klanten als relatie langdurig aan ons te binden. Hierin vinden wij het persoonlijk contact en de betrokkenheid in het traject van belang. Klanten moeten de vrijheid krijgen om de keuzes te maken die zij willen. Wij willen de vaste juridische sparringpartner worden in de Midden en Zuid Nederland voor onze huidige en nieuwe relaties. 

Tot slot wil ik de relaties van het eerste uur speciaal bedanken: dank jullie wel! Ook dank aan onze (voormalige) collega’s, zonder wie kantoor dit jubileum niet had kunnen vieren. 

Met de relaties en collega’s van Van Gelder Advocaten en met al onze naasten kijken we enorm uit naar de toekomst en de samenwerkingen die we aangaan en houden.