Uw reorganisatiespecialist

Door economische schommelingen, door verandering van productieprocessen en automatisering zien wij in onze praktijk dat ondernemingen moeten reorganiseren. In veel gevallen betekent dit afvloeiing van personeel, al dan niet door gedwongen ontslagen, bijvoorbeeld om kostenbesparingen te realiseren. Om zo’n reorganisatietraject in goede banen te leiden, is het verstandig hulp in te schakelen van een reorganisatiespecialist. Wilt u reorganisatieadvies? Dan bent u bij Van Gelder Advocaten aan het juiste adres.

Ervaring en specialistische aanpak

Ons team van advocaten en reorganisatiejuristen hebben veel ervaring in het adviseren en begeleiden van ondernemers in een reorganisatietraject. Bij Van Gelder Advocaten hebben we een specifieke methode ontwikkeld, waarbij we uitgaan van een menselijke en efficiënte aanpak. Uit eigen ervaringen in de praktijk is gebleken dat de combinatie van een zakelijke en emotionele blik op verandering leidt to een succesvolle reorganisatie.

Reorganisatieadvies vanaf dag één

Denkt u erover om te gaan reorganiseren? Wij denken bij voorkeur vanaf het eerste moment met u mee over de maatregelen die moeten worden getroffen. Een van onze advocaten kan samen met u kijken naar de stappen die moeten worden gezet om de door u gekozen strategie in het bedrijf door te voeren. Van Gelder Advocaten maakt gebruik van een helder stappenplan: zo is het voor u op ieder moment duidelijk wanneer en op welke wijze de volgende stappen genomen worden binnen uw reorganisatietraject en wat dit precies inhoudt voor uw organisatie en reorganisatie.

Interesse in een reorganisatiespecialist?

Heeft u behoefte aan hulp bij uw reorganisatie? Neem dan contact met ons op, zodat wij u in contact kunnen brengen met een van onze reorganisatiespecialisten. Wij nodigen u van harte uit voor een vrijblijvende kennismaking voor advies. Graag helpen wij u verder!

Maak een afspraak

Blogs over dit onderwerp

Afbeelding algemene voorwaarden I

Bescherm uw onderneming met waterdichte algemene voorwaarden!

U kent de algemene voorwaarden wellicht als een omvangrijk document met kleine lettertjes en juridisch jargon. Toch is een goede set algemene voorwaarden een van de belangrijkste documenten die een onderneming zou moeten hebben. In deze blog gaan wij in op het belang van het hebben van algemene voorwaarden en leggen wij uit hoe de […]

schijnzelfstandigheid

Schijnzelfstandigheid en modern werkgeverschap

Bij platformwerk komen gebruikers met elkaar in contact via een app en kan er werk aangeboden worden. Er zijn in Nederland op dit moment ruim 100 van deze online platforms. Voorbeelden zijn Uber, Takeaway, Deliveroo, Helpling en werkspot. Platformwerkers zijn meestal als zzp’er ingeschreven bij de KvK. Steeds vaker oordeelt de rechter dat sprake is […]

oproepovereenkomst

Oproepovereenkomst niet alleen maar vrijheid blijheid

Bij werknemers met een oproepcontract (nuluren- of min/max-contract) denken beide partijen vaak dat zij alle vrijheid hebben. Dat is niet helemaal correct. De werkgever is verplicht om de werknemer op te roepen als er werk is. Dat werk moet hij gelijkmatig en eerlijk verdelen over de werknemers met een oproepcontract. Daar staat tegenover dat de […]

Arbeidsvormen zzp'er werknemer

Zzp’er of Werknemer? De situatie na de Deliveroo-uitspraak

Bij veel ondernemingen werken zzp’ers. Toch kan er door de manier van samenwerken sprake zijn van een arbeidsovereenkomst, en dus van een werknemer. Over dit onderwerp zijn onlangs twee belangrijke uitspraken gedaan (X/gemeente Amsterdam op 6 november 2020 en zeer recent inzake Deliveroo Netherlands B.V./FNV op 18 februari 2021). Hieronder leest u hoe de rechters […]

Untitled design-15

Mogelijkheden beëindigen huurovereenkomst

Als verhuurder wil je soms weer kunnen beschikken over je eigen pand, om welke reden dan ook. In de praktijk blijkt dit echter niet altijd zo eenvoudig te zijn. Zeker niet als sprake is van een huurovereenkomst voor onbepaalde tijd.     Welke mogelijkheden biedt de wet om van de huurder af te komen? Eindigen […]